Detalles MARC
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
02358nam a22002657a 4500 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
OSt |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20190117122138.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
190117b ||||| |||| 00| 0 eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9780262033992 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro/agencia transcriptor |
USEK |
082 ## - NÚMERO DE LA CLASIFICACIÓN DECIMAL DEWEY |
Número de edición |
21 |
Número de clasificación |
794.8 |
Número de documento/Ítem |
H297z 2016 |
245 ## - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Zones of control : |
Resto del título |
Perspectives on Wargaming / |
Mención de responsabilidad, etc. |
edited by Pat Harrigan and Mathew G. Kirschenbaum. |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN |
Mención de edición |
1st. ed. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
London : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
The MIT Press, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2016. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
806 p. |
Otras características físicas |
il. ; fotos byn ; figrs. |
490 ## - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
Game Histories ; |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Bibliografía, etc. |
Incluye Referencias Bibliográficas. |
520 ## - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
Examinations of wargaming for entertainment, education, and military planning, in terms of design, critical analysis, and historical contexts. Games with military themes date back to antiquity, and yet they are curiously neglected in much of the academic and trade literature on games and game history. This volume fills that gap, providing a diverse set of perspectives on wargaming's past, present, and future. In Zones of Control, contributors consider wargames played for entertainment, education, and military planning, in terms of design, critical analysis, and historical contexts. They consider both digital and especially tabletop games, most of which cover specific historical conflicts or are grounded in recognizable real-world geopolitics. Game designers and players will find the historical and critical contexts often missing from design and hobby literature; military analysts will find connections to game design and the humanities; and academics will find documentation and critique of a sophisticated body of cultural work in which the complexity of military conflict is represented in ludic systems and procedures. Each section begins with a long anchoring chapter by an established authority, which is followed by a variety of shorter pieces both analytic and anecdotal. Topics include the history of playing at war; operations research and systems design; wargaming and military history; wargaming's ethics and politics; gaming irregular and non-kinetic warfare; and wargames as artistic practice.<br/><br/> |
526 ## - NOTA DE INFORMACIÓN SOBRE EL PROGRAMA DE ESTUDIO |
Nombre del programa |
DESARROLLO VIDEOJUEGO-BASICA |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
9 (RLIN) |
2841 |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
VIDEOJUEGOS |
Subdivisión general |
HISTORIA. |
650 #0 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
9 (RLIN) |
3487 |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
VIDEOJUEGOS BELICOS. |
700 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA |
9 (RLIN) |
3488 |
Nombre de persona |
Harrigan, Pat. |
Término indicativo de función/relación |
ed. |
700 ## - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA |
9 (RLIN) |
3489 |
Nombre de persona |
Kirschenbaum, Mathew G. |
Término indicativo de función/relación |
ed. |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) |
Fuente del sistema de clasificación o colocación |
Dewey Decimal Classification |
Tipo de ítem Koha |
Libro Colección General |